De antwoorden op al uw vragen over het beheer en onderhoud van warmtekrachtkoppelingsinstallaties
De aanschaf van een WKK helpt bedrijven om efficiënter om te gaan met energie en hun emissies te beperken.
Onderhoud is een zeer belangrijk element voor de WKK. De keuze voor regelmatig en gepland onderhoud is iets waar bijna al onze klanten voor kiezen. Onderhoud waarbij er 24/7 beschikbaarheid is van een serviceteam en reserveonderdelen op voorraad zijn, zorgen voor zekerheid, minimale stilstand en kan hierdoor zelfs geld opleveren.
Onverwachte kosten en storingen van het productieproces worden op deze manier voorkomen. Daarbij zorgt een goed beheer en onderhoud van het systeem ervoor dat de WKK altijd optimaal presteert en dus rendeert.
Zoals aangegeven: bedrijven die niet kiezen voor frequent en regelmatig onderhoud van hun installatie lopen het risico op ongeplande stilstand van de WKK en hun bedrijfsprocessen.
Veel bedrijven kiezen ervoor om bij de aanschaf van een WKK een onderhoudscontract (vaak all-in) bij ons af te sluiten. Dit vermindert risico’s en vergroot de beschikbaarheid van de WKK. Dankzij onze telemetrie en technische supportgroep worden storingen direct geanalyseerd en, indien mogelijk, onmiddellijk opgelost.
Als een storing niet direct kan worden opgelost, zorgt Centrica Business Solutions ervoor dat dit aan de planners wordt doorgegeven, en meestal is binnen 24 uur een monteur op locatie. Zonder een onderhoudscontract ontbreekt deze ondersteuning, wat kan leiden tot langere stilstand van de WKK en verhoogde bedrijfsrisico’s.
Per saldo komen de kosten van regelmatig onderhoud lager uit dan de buitengewone kosten die moeten worden gemaakt wanneer een onverwachte storing optreedt. Dit feit maakt het ook eenvoudiger om de kosten voor een onderhoudsservice te rechtvaardigen tegenover uw stakeholders; u bespaart op langere termijn immers kosten en de continuïteit van uw bedrijf is gewaarborgd.
WKK’s zijn ontworpen om continu in bedrijf te zijn. Daarnaast kan de energieproductie worden afgestemd op de behoefte van het bedrijf. Meestal zijn vijf of zes onderhoudsbeurten per jaar nodig, net zoals een routinematig onderhoudsplan om de efficiëntie en het functioneren van de installatie te waarborgen. Het is aan te raden om onderhoudswerkzaamheden van tevoren te plannen. Bovendien moeten technici, onderhoudsgereedschap, reserveonderdelen, et cetera op het juiste moment beschikbaar zijn om defecten of stilstand te voorkomen.
Monitoring op afstand kan helpen om onder meer operationele problemen, achterblijvende prestaties en noodzakelijk onderhoud in een vroeg stadium te signaleren. Daarnaast is het via monitoring vaak ook mogelijk om storingen op te lossen en de WKK op afstand opnieuw op te starten. Hierdoor wordt een eventuele periode van stilstand tot een minimum beperkt.
Aan het einde van de levenscyclus kan het rendement van een WKK veel lager uitkomen dan in het begin. Dit geldt vooral voor de motor en de generator, de belangrijkste componenten van de installatie.
Wij bieden revisies aan en bekijken de status van de motor en generator. Wanneer er vervanging nodig is kunnen wij dit organiseren. Hierbij geven we langetermijngaranties mee
Onze onderhoudsdiensten kunnen worden afgestemd op de specifieke behoeften van een bedrijf. Deze kunnen bestaan uit routineonderhoud, diensten op afstand, volledige service, en het ter beschikking stellen van reserveonderdelen.
Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie over onze beheer- en onderhoudsdiensten. Daarmee bent u verzekerd van een op en top productieve WKK!
Meld u aan om onze driemaandelijkse nieuwsbrieven te ontvangen:
Door een formulier in te vullen, gaat u akkoord met de verwerking van uw persoonsgegevens door Centrica Business Solutions zoals beschreven in het Privacybeleid. Centrica Business Solutions stuurt u regelmatig een nieuwsbrief en ander marketingmateriaal waarvan wij denken dat het voor u relevant is. U kunt zich hiervoor op elk moment afmelden.