Fabrikanten staan voor een aantal moeilijke keuzes. Na twee jaar van bedrijfsonderbrekingen door een wereldwijde pandemie, zijn de stijgende energieprijzen de zoveelste uitdaging die de winstgevendheid in het geding brengt. En helaas ziet het ernaar uit dat de prijzen voor gas en elektriciteit de komende tijd zullen blijven stijgen.
Tegelijkertijd hebben fabrikanten nog altijd te maken met doelstellingen voor klimaatneutraliteit en rest hen steeds minder tijd om die doelen te bereiken. In de huidige situatie voelt het misschien onmogelijk om zowel de financiële als klimaatgerelateerde verantwoordelijkheden te kunnen blijven nemen. Toch zijn er meerdere punten waarop deze prioriteiten zij aan zij kunnen voortbestaan.
Maar hoe zien die energieoplossingen eruit? Hieronder staan enkele manieren waarop we toonaangevende fabrikanten hebben geholpen om hun kosten en uitstoot te verlagen:
Tarkett, opgericht in 1863, is een marktleider op het gebied van sport- en binnenvloeren, met 25 locaties voor onderzoek en ontwikkeling en 33 fabrieken.
Om hun historische productielocatie in Narni een betere concurrentiepositie te geven, is het bedrijf gaan kijken naar manieren om de energiekosten te drukken en de energieconsumptie van het algemene netwerk te verlagen en tegelijkertijd binnen de geluidsvoorschriften te blijven werken. Door een trigeneratie-centrale met zonnepanelen te integreren, kon het bedrijf in 21% van de elektriciteit- en 16% van de warmtebehoeften voorzien en de CO2-voetafdruk met 830 ton per jaar verlagen.
CEMEX is een van 's werelds grootste producenten van bouwmaterialen, met locaties in meer dan 50 landen. De fabrieken en apparatuur zijn van industriële schaal en verbruiken grote hoeveelheden elektriciteit in honderden productielocaties, steengroeven, distributiecentra en maritieme terminals.
Door onze Panoramic PowerTM-technologie toe te passen op drie locaties konden ze een breed scala aan essentiële machines beheren, waaronder pompen, transportbanden en vergruizers. Hierdoor kunnen ze snel kansen om energie te besparen identificeren, onvoldoende presterende of defecte apparatuur repareren en onderhoudsprogramma's efficiënter beheren.
De CO2-uitstoot verlagen is niet het enige dat we voor de planeet kunnen doen. Nu consumenten en retailers koopbeslissingen nemen op basis van hoe 'groen' bedrijven zijn, is het ook op commercieel gebied een goede stap. Download de paper om te ontdekken hoe u uw financiële en klimaatgerelateerde behoeften in balans kunt brengen.
Meld u aan om onze driemaandelijkse nieuwsbrieven te ontvangen:
Door een formulier in te vullen, gaat u akkoord met de verwerking van uw persoonsgegevens door Centrica Business Solutions zoals beschreven in het Privacybeleid. Centrica Business Solutions stuurt u regelmatig een nieuwsbrief en ander marketingmateriaal waarvan wij denken dat het voor u relevant is. U kunt zich hiervoor op elk moment afmelden.