Centrica is door de Crown Commercial Service (CCS) genoemd als leverancier in zijn vraagresponskader (RM 3792), dat is ontworpen om klanten financieel te stimuleren om hun elektriciteitsgebruik tijdens piekuren te verlagen of verschuiven.
In de driejarige kaderovereenkomst wordt Centrica genoemd als een van de zes aanbieders van vraagresponsdiensten die grootverbruikers van energie, zoals ziekenhuizen, kunnen helpen toegang te krijgen tot nieuwe inkomstenstromen terwijl ze bovendien bijdragen aan de stabiliteit van het net.
In het vraagresponskader zal het bedrijf Distributed Energy and Power van Centrica strategieën voor de optimalisatie van bedrijfsmiddelen ontwikkelen voor kopers om kostenbesparingen en efficiencywinst te realiseren door het gebruik van niet-essentiële apparatuur tijdens piekuren te beperken, door een back-upvoorziening te gebruiken om elektriciteit te genereren, en die elektriciteit weer aan het net te verkopen wanneer die niet nodig is.
Ian Hopkins, Distributed Energy Sales Director bij Centrica zegt: "We werken met een aantal ziekenhuizen aan grote programma's om hun energie-activa te reviseren, dus we zijn blij dat we zijn opgenomen in deze kaderovereenkomst, die gebruikers in staat stelt hun energiebeheer op een hoger niveau te brengen."
De Crown Commercial Service (CCS) ondersteunt de publieke sector om een zo groot mogelijke commerciële waarde te bereiken bij de inkoop van gemeenschappelijke goederen en diensten.
Tot de overheidsdiensten en -instanties die gebruik kunnen maken van de kaderovereenkomst, behoren onder andere het ministerie van Defensie, ministerie van Justitie en ministerie van Werkgelegenheid en Pensioenen van het Verenigd Koninkrijk, het orgaan Transport for London, NHS England en Scottish Procurement.
In dit kader bestaat deze aankoop van vraagresponsenergie door de overheid uit een snelle en eenvoudige procedure. In plaats van aanbestedingsprocedures te starten, hoeven overheid en organisaties in de publieke sector slechts na te gaan wat hun behoeften zijn en deze kenbaar te maken aan de instanties in het kader. Vervolgens kunnen ze de opdracht gunnen aan de leverancier die de beste waarde biedt.
Om een plek te veroveren in de kaderovereenkomst, moest Centrica zijn deskundigheid aantonen en voldoen aan de strengste 'best in class'-criteria op het gebied van bijvoorbeeld kwaliteits- en milieuaccreditatie, transparante prijsstelling, cyberveiligheid en verzekering.
_____
Bent u journalist en wilt u in contact komen met ons mediateam, mail dan naar media@centrica.com
Meld u aan om onze driemaandelijkse nieuwsbrieven te ontvangen:
Door een formulier in te vullen, gaat u akkoord met de verwerking van uw persoonsgegevens door Centrica Business Solutions zoals beschreven in het Privacybeleid. Centrica Business Solutions stuurt u regelmatig een nieuwsbrief en ander marketingmateriaal waarvan wij denken dat het voor u relevant is. U kunt zich hiervoor op elk moment afmelden.